Det første år på Naturressourcer: En undersøgelse af studerendes oplevelser på det første år af bacheloruddannelsen i Naturressourcer på Københavns Universitet

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Standard

Det første år på Naturressourcer : En undersøgelse af studerendes oplevelser på det første år af bacheloruddannelsen i Naturressourcer på Københavns Universitet. / Malm, Rie Hjørnegaard; Madsen, Lene Møller; Ulriksen, Lars; de Neergaard, Andreas.

Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, 2016. 78 s. (IND's Skriftserie; Nr. 47).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Harvard

Malm, RH, Madsen, LM, Ulriksen, L & de Neergaard, A 2016, Det første år på Naturressourcer: En undersøgelse af studerendes oplevelser på det første år af bacheloruddannelsen i Naturressourcer på Københavns Universitet. IND's Skriftserie, nr. 47, Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet. <https://www.ind.ku.dk/publikationer/inds_skriftserie/naturressourcer/>

APA

Malm, R. H., Madsen, L. M., Ulriksen, L., & de Neergaard, A. (2016). Det første år på Naturressourcer: En undersøgelse af studerendes oplevelser på det første år af bacheloruddannelsen i Naturressourcer på Københavns Universitet. Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet. IND's Skriftserie Nr. 47 https://www.ind.ku.dk/publikationer/inds_skriftserie/naturressourcer/

Vancouver

Malm RH, Madsen LM, Ulriksen L, de Neergaard A. Det første år på Naturressourcer: En undersøgelse af studerendes oplevelser på det første år af bacheloruddannelsen i Naturressourcer på Københavns Universitet. Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, 2016. 78 s. (IND's Skriftserie; Nr. 47).

Author

Malm, Rie Hjørnegaard ; Madsen, Lene Møller ; Ulriksen, Lars ; de Neergaard, Andreas. / Det første år på Naturressourcer : En undersøgelse af studerendes oplevelser på det første år af bacheloruddannelsen i Naturressourcer på Københavns Universitet. Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, 2016. 78 s. (IND's Skriftserie; Nr. 47).

Bibtex

@book{ad28ab19da774deb8e127be085da5f40,
title = "Det f{\o}rste {\aa}r p{\aa} Naturressourcer: En unders{\o}gelse af studerendes oplevelser p{\aa} det f{\o}rste {\aa}r af bacheloruddannelsen i Naturressourcer p{\aa} K{\o}benhavns Universitet",
abstract = "Bacheloruddannelsen i Naturressourcer p{\aa} Science ved K{\o}benhavns Universitet er en uddannelse med mange muligheder for de studerende. Uddannelsens historie og opbygning skaber en bred palet af specialiseringer de studerende kan dykke ned i, ligesom uddannelsen danner fundament for en r{\ae}kke forskellige kandidatuddannelser. Allerede p{\aa} det f{\o}rste studie{\aa}r bliver de studerende pr{\ae}senteret for de mange fagligheder uddannelsen sp{\ae}nder over. I l{\o}bet af det f{\o}rste studie{\aa}r skal de studerende tage de f{\o}rste valg af specialisering. For nogle studerende er den store diversitet i fagligheder en gave, og for nogle studerende er det en udfordring at finde sin plads p{\aa} uddannelsen. Nogle s{\o}ger en sn{\ae}ver faglig identitet i udbuddet, mens andre s{\o}ger den tv{\ae}rfaglige integration. I denne unders{\o}gelse s{\ae}tter vi fokus p{\aa} de forskellige m{\aa}der de studerende oplever det f{\o}rste studie{\aa}r p{\aa}, og hvilken betydning uddannelsens tv{\ae}rfaglige identitet og struktur har.",
author = "Malm, {Rie Hj{\o}rnegaard} and Madsen, {Lene M{\o}ller} and Lars Ulriksen and {de Neergaard}, Andreas",
year = "2016",
language = "Dansk",
series = "IND's Skriftserie",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",
number = "47",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Det første år på Naturressourcer

T2 - En undersøgelse af studerendes oplevelser på det første år af bacheloruddannelsen i Naturressourcer på Københavns Universitet

AU - Malm, Rie Hjørnegaard

AU - Madsen, Lene Møller

AU - Ulriksen, Lars

AU - de Neergaard, Andreas

PY - 2016

Y1 - 2016

N2 - Bacheloruddannelsen i Naturressourcer på Science ved Københavns Universitet er en uddannelse med mange muligheder for de studerende. Uddannelsens historie og opbygning skaber en bred palet af specialiseringer de studerende kan dykke ned i, ligesom uddannelsen danner fundament for en række forskellige kandidatuddannelser. Allerede på det første studieår bliver de studerende præsenteret for de mange fagligheder uddannelsen spænder over. I løbet af det første studieår skal de studerende tage de første valg af specialisering. For nogle studerende er den store diversitet i fagligheder en gave, og for nogle studerende er det en udfordring at finde sin plads på uddannelsen. Nogle søger en snæver faglig identitet i udbuddet, mens andre søger den tværfaglige integration. I denne undersøgelse sætter vi fokus på de forskellige måder de studerende oplever det første studieår på, og hvilken betydning uddannelsens tværfaglige identitet og struktur har.

AB - Bacheloruddannelsen i Naturressourcer på Science ved Københavns Universitet er en uddannelse med mange muligheder for de studerende. Uddannelsens historie og opbygning skaber en bred palet af specialiseringer de studerende kan dykke ned i, ligesom uddannelsen danner fundament for en række forskellige kandidatuddannelser. Allerede på det første studieår bliver de studerende præsenteret for de mange fagligheder uddannelsen spænder over. I løbet af det første studieår skal de studerende tage de første valg af specialisering. For nogle studerende er den store diversitet i fagligheder en gave, og for nogle studerende er det en udfordring at finde sin plads på uddannelsen. Nogle søger en snæver faglig identitet i udbuddet, mens andre søger den tværfaglige integration. I denne undersøgelse sætter vi fokus på de forskellige måder de studerende oplever det første studieår på, og hvilken betydning uddannelsens tværfaglige identitet og struktur har.

M3 - Rapport

T3 - IND's Skriftserie

BT - Det første år på Naturressourcer

PB - Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet

ER -

ID: 168291979