Det første år på Naturressourcer: En undersøgelse af studerendes oplevelser på det første år af bacheloruddannelsen i Naturressourcer på Københavns Universitet

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Dokumenter

Bacheloruddannelsen i Naturressourcer på Science ved Københavns Universitet er en uddannelse med mange muligheder for de studerende. Uddannelsens historie og opbygning skaber en bred palet af specialiseringer de studerende kan dykke ned i, ligesom uddannelsen danner fundament for en række forskellige kandidatuddannelser. Allerede på det første studieår bliver de studerende præsenteret for de mange fagligheder uddannelsen spænder over. I løbet af det første studieår skal de studerende tage de første valg af specialisering. For nogle studerende er den store diversitet i fagligheder en gave, og for nogle studerende er det en udfordring at finde sin plads på uddannelsen. Nogle søger en snæver faglig identitet i udbuddet, mens andre søger den tværfaglige integration. I denne undersøgelse sætter vi fokus på de forskellige måder de studerende oplever det første studieår på, og hvilken betydning uddannelsens tværfaglige identitet og struktur har.
OriginalsprogDansk
ForlagInstitut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Antal sider78
StatusUdgivet - 2016
NavnIND's Skriftserie
Nummer47
ISSN1602-2149

Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk


Ingen data tilgængelig

ID: 168291979