5. juni 2019

Dansk sociologisk forskning er tema hos discover society

Formidling

12 artikler om forskning fra Sociologisk Institut er netop udkommet i det populærvidenskabelige online magasin ’Discover Society’.

I 12 artikler formidler danske sociologer deres forskning. Blandt andet undersøgelser af tvillingestudier, der kan belyse betydningen af den kulturelle kapital.
I 12 artikler formidler forskere fra Sociologisk Institut deres arbejde.  Blandt andet undersøgelser af tvillingestudier, der kan belyse betydningen af den kulturelle kapital.

’Discover Society’ sætter fokus på nyere dansk, sociologisk forskning i en ny temaversion. Alle artiklerne er skrevet af forskerne bag de enkelte undersøgelser.

Læserne kan få indblik i et udpluk af den sociologiske forskning, som instituttet bedriver. Lige fra forskning i tvillingestudier, der kan belyse betydningen af den kulturelle kapital, til video brugt som metode i forskning, der skal bekæmpe vold mod offentligt ansatte.

Professor Claire Maxwell har taget initiativet til at samle et udpluk af dansk, sociologisk forskning hos det britiske online-magasin.

Læs Claire Maxwells Editorial til Discover Society Issue 69 Denmark

og læs artiklerne her