26. februar 2015

Rejsestipendium til forskningstalent fra statskundskab

Den 26. februar 2015 blev årets EliteForsk-konference afholdt Rune Møller Stahlpå Glyptoteket. Her blev ph.d.-stipendiat Rune Møller Stahl hædret med et rejsestipendium på 200.000 kr.

Rune Møller Stahl, ph.d.-studerende på Institut for Statskundskab, er 32 år og har international politisk økonomi som fagområde. Han fik et rejsestipendie til sit ph.d.-projekt, som placerer sig inden for politisk økonomi og økonomisk idehistorie. Projektet handler om hvilken betydning økonomiprofessionen og økonomisk teori har spillet i den liberalisering af den økonomiske politik, som vi har oplevet siden 1970erne. Projektet er et komparativt studie mellem Danmark og Storbritannien.

Rune Møller Stahl har en MSc i Economic History fra London School of Economics, er cand.scient.pol. fra Københavns Universitet og har en BA-grad i idehistorie og sociologi fra Aarhus Universitet.
Før hans forskningskarriere arbejdede han som politisk rådgiver på Christiansborg.

Prisregn over yngre forskere

På konferencen blev der uddelt i alt fem EliteForsk-priser og 20 EliteForsk-rejsestipendier à 200.000 kroner. Rejsestipendierne går til talentfulde, unge ph.d.-studerende, der allerede har gjort sig gældende på deres respektive fagområder.

EliteForsk-priserne bliver uddelt en gang om året for at belønne og synliggøre den indsats, som nogle af Danmarks dygtigste forskere yder.
Læs mere om priserne og prismodtagerne på https://ufm.dk/forskning-og-innovation/forskningsformidling/eliteforsk