27. januar 2021

Ny chef for udvikling og kommunikation på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet

UDVIKLING OG KOMMUNIKATION

Rune Heiberg Hansen tiltræder 1. februar 2021 som chef for udvikling og kommunikation på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet.

Rune Heiberg Hansen. Foto: Zarko Ivetic

Rune Heiberg Hansen bliver ansvarlig for fakultetets opsøgende arbejde i forhold til fonde og udvikling af planer for forskningsansøgninger indenfor SAMF’s strategiske satsningsområder, fakultetets satsning på efter- og videreuddannelse, vidensudveksling med omverdenen samt intern og ekstern kommunikation.

Hans første opgave bliver at opbygge en ny afdeling for forskning, udvikling og kommunikation i fakultetssekretariatet. Afdelingen består af en række medarbejdere som tidligere har arbejdet i andre afdelinger i fakultetssekretariatet eller på fakultetets institutter, men som nu skal arbejde sammen med Rune om at opbygge en ny afdeling, som skal arbejde tæt sammen med de lokale miljøer på fakultetet. Udover at opbygge den nye afdeling, vil Rune repræsentere SAMF i diverse udvalg på kommunikations- og vidensformidlingsområdet på Københavns Universitet.

Dekan Mikkel Vedby Rasmussen udtaler:
- Jeg glæder mig til at arbejde sammen med Rune. Han er en erfaren og inddragende leder, og jeg har stor tillid til hans evne til at tænke de store strategiske hensyn ind i dagligdagens konkrete valg. Han vil forære SAMFs ledelse et udviklingsblik, som gør det muligt at træffe visionære og fremtidsorienterede beslutninger.

Rune Heiberg Hansen kommer til SAMF fra en stilling i DAMVAD Analytics, hvor han var ansvarlig for forretningsudvikling indenfor uddannelsessektoren. Før det var Rune områdechef for Danmarks Akkrediteringsinstitution. Han har også arbejdet på Aarhus Universitet og for Danske Universiteter, og så har han i en årrække markeret sig i den uddannelsespolitiske debat. Rune er uddannet cand.scient.pol. fra Aarhus Universitet.

Rune Heiberg Hansen udtaler:
- Samfundsvidenskab bidrager med afgørende viden og kompetencer til samfundet. Ikke mindst når vi skal håndtere corona-pandemien, klimaet og demokratiske omvæltninger. Jeg ser frem til at vise al den værdi, fakultetets forskere og studerende skaber for samfundet. SAMF har et stort potentiale til at bidrage endnu mere. Det potentiale glæder jeg mig til at være med til at udfolde.