25. maj 2020

Dekanens dagbog #42

COVID-19

Jeg gik forbi CSS i dag. Jeg har ikke været forbi i månedsvis, og det føltes underligt at kastanjetræerne stort set var afblomstret, uden at jeg havde set dem i fuldt flor.

CSS set fra gaden under kastanjetræerne, maj 2020Vi begynder langsomt at lukke en begrænset gruppe medarbejdere og studerende ind fra i dag, og jeg håber, at vi kan lukke lidt flere ind i næste fase. Men udgangspunktet er fortsat at vi arbejder hjemmefra – og at eksamen samt undervisning foregår online.

Jeg har i dag holdt møde med institutlederne og institutadministratorerne om budgettet for 2021-24, og jeg synes vi har en god dialog om de prioriteringer og investeringer, som ligger i det. Der er mange fordele ved at have en længere budgethorisont, end vi hidtil har haft.

Paradokset er at jeg med større sikkerhed kan sige, hvor mange vi vil ansætte på SAMF i 2021, end om hvor mange ansatte, der må være på campus i juni måned.