KU-brugernavn og aktivering af adgang til KUnet

Som studerende på Københavns Universitet vil et af dine vigtigste redskaber til et godt studieforløb være intranettet KUnet. For at få adgang til KUnet skal du først aktivere dit KU-Brugernavn, som er dit personlige brugernavn, der vil følge dig hele din studietid.

Sådan gør du - studerende, som har CPR

Du bruger dit NemID til at logge på første gang:

• Gå til https://kunet.ku.dk/
  • Klik på "Første gang jeg logger ind"
  • Klik 'Jeg har dansk CPR-nr. og gyldig NemID'
  • Vælg 'Første gang du logger på? - aktiver din profil og klik 'Log ind'
  • Klik 'OK'
  • Indtast din NemID

Du får nu oplyst dit personlige KU-Brugernavn og kan angive et tilhørende password.

• Dit KU-brugernavn består af tre tilfældige bogstaver og tal (xyz123), og det kan ikke ændres.

Det vil være en god ide at opdatere din KU-Brugerprofil med din private e-mailadresse (ikke Alumni-mail) og mobiltelefon ved samme lejlighed.

• Klik på Opdatér KU-Brugerprofil for at gemme dine indstillinger og vende tilbage til KUnets indgangsportal.

Sådan gør du - studerende, som har ikke har CPR

Hvis du ikke har et dansk CPR vil du kort efter, når du har modtaget dit optagelsesbrev i Ansøgningsportalen, modtage en e-mail på den e-mail adresse, som du har oplyst på din ansøgning i Ansøgningsportalen, som indeholder oplysninger om hvordan du logger på aktiverer dit KU-brugernavn. Hvis du mod forventning ikke modtager e-mailen inden for 1-2 uger, kan du kontakte optagelsesteamet på admissions@samf.ku.dk

Det er vigtigt, du følger den medsendte vejledning.

Glemt brugernavn, password eller PIN-kode

Hvis du senere glemmer dine login-oplysninger, skal du fra login-siden til KUnet vælge punktet Glemt brugernavn, Glemt password eller Glemt PIN-kode og følge instruktionerne. Hvis du er dansk statsborger, har du mulighed for at få straks-hjælp ved brug af dit NemID.

Du kan finde en mere detaljeret vejledning under login-problemer.