Tildelte grader

Følgende personer har i perioden 2005-2020 fået tildelt en doktorgrad ved Det Samfundsvidenskabelige Fakultet.

Peter Dahler-Larsen, 3. januar 2020, Institut for Statskundskab, "The Skeptical Turn in Evaluation"

Randi Starrfelt, 2. november 2018, Institut for Psykologi, "Pure alexia - some thoughts and a few experiment"

Hakan Kalkan, 12. oktober 2018, Sociologisk Institut, "Shababs - Gadekultur, gadens økonomi og respekt på Nørrebro"

Gorm Harste, 14. december 2016, Institut for Statskundskab, "Kritik af Krigens Fornuft – et perspektiv på selvreferentielle systemer fra 11. til 21. århundrede"

Dorte Sindbjerg Martinsen, 24. november 2015, Institut for Statskundskab, "An Ever More Powerful Court? The Political Constraints of Legal Integration in the European Union"

Søren Kyllingsbæk, 20. januar 2015, Institut for Psykologi, "Modeling Visual Cognition – encoding, attention and short-term memory"

Christian Borch, 22. maj 2013, Sociologisk Institut, "The Politics of Crowds: An Alternative History of Sociology"

Morten Nissen, 22. juni 2012, Institut for Psykologi, "The Subjectivity of Participation, Articulating Social Work practices with Youth in Copenhagen"

Lotte Kragh, 3. november 2010, Institut for Psykologi "Kampen om anerkendelse – Spillet om ære"

John Liep, 5. oktober 2009, Institut for Antropologi ”A Papuan Plutocracy”

Lotte Jensen, 7. maj 2009, Institut for Statskundskab "Den store koordinator – Finansministeriet som moderne styringsaktør" (DJØF forlag) and "Væk fra afgrunden – Finansministeriet som økonomisk styringsaktør" (Syddansk Universitetsforlag).

Karsten Pærregaard, 9. juni 2009, Institut for Antropologi "Peruvians Dispersed. A Global Ethnography of Migration"

Christian Gerlach, 21. november 2008, Institut for Psykologi, “Visual object recognition and category-specificity"

Christian Kordt Højbjerg, 14. November 2008, Institut for Antropologi, "Resisting State Iconoclasm: Religion and Political Culture Among the Loma of Guinea"

Henrik Jensen, 19. december 2005, Institut for Statskundskab, "Partigrupperne i Folketinget", ”Europaudvalget” og ”Arenaer eller Aktører?"

Nils Mortensen, 1. november 2005, Sociologisk Institut, "Det paradoksale samfund – undersøgelser af forholdet mellem individ og samfund"

Doktorer fra før 1994 står i de gamle trykte KU-årbøger, læs mere om KU's årbøger og find gamle udgaver her.